Jak nie stracić treningów kiedy klient wyjeżdża na urlop?

Już przed wakacjami towarzyszył Ci stres, bo wiedziałeś, że Twoi klienci wyjadą na urlop, a tym samym odwołają treningi i mniej zarobisz? W dzisiejszym wpisie skupimy się na odpowiednim planowaniu szczególnie w tym aspekcie. Dobre rozplanowanie zapewni Ci stały dochód, a tym samym mniej zmartwień. 

Jak to często bywa?
Odwołanie treningu to zdecydowanie najprostszy krok, który można podjąć. Jednak nie o to nam chodzi. Jesteśmy konsekwentni i walczymy o zamierzone cele dając tym samym przykład podopiecznym, że tak być powinno. Ich plany są często naszymi, bo przecież zależy nam, aby osiągali to, co sobie wyznaczą. Jeśli to się wydarzy – super, dwie strony mają sukces na koncie.

Wakacje i Święta – jak tu o wszystkim pamiętać?
Przede wszystkim, nikt nie każe Ci o wszystkim pamiętać. 🙂 Być może masz świetną pamięć, wierzę w to, ale i tak nie ufałbym jej do końca. Trenerzy personalni często mają dużo na głowie, więc łatwo o czymś zapomnieć chociażby w natłoku obowiązków.

Druga rzecz to fakt, że ciężko mieć na uwadze aż kilka tygodni / miesięcy w przód, a to będzie dla Ciebie bardzo pomocne –  dalej się o tym przekonasz.

Znajdź dla siebie wygodną formę kalendarza
Możesz planować na wiele sposobów. Niektórzy wciąż stawiają na tradycyjne, papierowe kalendarze, inni korzystają z tych w telefonie. Poświęć trochę czasu, aby chociaż mniej więcej rozeznać się kiedy wypada jakieś Święto. Weź pod uwagę, że jeśli będzie to czwartek to sporo klientów może wyjechać na długi weekend i treningi mogą nie dojść do skutku.

Nie bądź też więźniem własnego zawodu – Ty też potrzebujesz odpoczynku. Zastanów się kiedy chciałbyś odpocząć. Być może już teraz wiesz, że w Twoim życiu będzie jakieś ważne wydarzenie przez które nie będziesz dostępny jakiś czas, uwzględnij to.


Co robić, kiedy zbliża się przerwa w treningach? 
Wszystkie aspekty o których wspomniałem nie były podane bez przyczyny. Chcę Ci uświadomić, że właśnie przez złe planowanie możesz nie osiągać takich efektów, które założysz. 

Nie oczekuj, że klient sam powie Ci, że planuje urlop. Weź za to odpowiedzialność i zapytaj! Optymalnie najlepiej miesiąc / dwa wcześniej. Jeśli chcesz mieć maksymalną kontrolę nad swoim harmonogramem pytaj klienta regularnie w podobnym odstępie czasu. Nigdy nie obwiniaj go, że Ci o tym nie powiedział. Twoja w tym głowa, żeby zapytać. Jeśli nie zrobisz tego odpowiednio wcześnie, zaszkodzisz nie tylko sobie, ale również podopiecznemu. 

Wiesz, kiedy będzie nieobecny? Koniecznie nadrób z nim treningi wcześniej.

Dlaczego złym pomysłem jest nadrabianie klientów po urlopie / po świętach?
Jestem pewny, że w Twojej głowie pojawiło się to pytanie. Odpowiedź jest prosta – zazwyczaj to się nie dzieje. Klient znajdzie dziesiątki powodów, aby tego nie zrobić. Jeśli odpowiednio wcześniej rozłożysz to w czasie i nie zafundujesz klientowi serii treningów pod rząd będzie to miało maksymalnie efektywną i przejrzystą formę.

👉 Zobacz pełną ofertę MEGA merytorycznych kursów przygotowanych we współpracy z ekspertami – KLIK

Nadrabianie treningów
Klient często nie potrzebuje dodatkowych argumentów, aby zdecydować się na nadrobienie treningów. Jeśli jednak nie jest przekonany może po prostu:
– nie do końca widzi wartość treningów z Tobą?
– zniechęca go brak efektów?
– jest jakieś zachowanie, którym go drażnisz?
– czuje, że wymagasz od niego za mało?
Pamiętaj, że niechęć do nadrobienia treningów też ma swoje podstawy i dobrze będzie jeśli zastanowisz się co to może być. Zignorowanie tego może skutkować zakończeniem współpracy.

Co więcej, właśnie podczas dni wolnych pojawia się mnóstwo pokus. Nagle jest więcej czasu na dietetyczne grzeszki. 🙂 Część osób lubi też odpoczywać biernie, więc relaks z książką będzie dla nich najlepszą alternatywą. Przez te i wiele innych powodów warto wcześniej zrobić nieco więcej, aby potem podarować trochę luzu. 

Podsumowanie
Jak widzisz w perspektywie czasu jesteś w stanie uniknąć sporej ilości sytuacji, które pozbawiają regularnego dochodu. Pamiętaj więc, aby:
– planować – prowadź kalendarz w dowolnej formie.
– pytać klientów – przejmij kontrolę nad swoim biznesem.
– przejmować kontrolę – nie oczekuj, że klient sam Cię o tym poinformuje.

Trzymam za Ciebie kciuki!

👉 Zdobądź profesjonalną i uporządkowaną wiedzę z zakresu prowadzenia, zarządzania i promocji różnymi obszarami w zawodzie trenera personalnego w łatwy, szybki i dostępny sposób – KLIK

Sprawdź merytoryczne szkolenia

Dołącz do 5000 zadowolonych kursantów A4academy®