Dietetyka i dietoterapia - Poziom 2

Ocena: 4,8/5
4.8/5

497,00 

Wiedza pozyskana na szkoleniu pozwoli Ci w świadomym układaniu planów żywieniowych zarówno jeśli pracujesz z klientami, jak i dla samego siebie.

Nauczysz się stosować zasady zdrowej diety, dietetyki i suplementacji, a także zasad dietoterapii w poszczególnych dolegliwościach.

Kurs przeznaczony jest zarówno dla osób działających w branży fitness, jak również pasjonatów zdrowego trybu życia.

Zapisując się na kurs:

  • Dowiesz się, jak wygląda prawidłowa piramida żywieniowa i kiedy ma zastosowanie
  • Nauczysz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o wodzie w diecie
  • Poznasz zaawansowane systemy odżywiania
  • Zdobędziesz wiedzę na temat wpływu poszczególnych hormonów
  • Dowiesz się, jak radzić sobie ze stresem i jak działa zmęczenie nadnerczy
  • Znajdziesz wszystkie odpowiedzi na temat SIBO
  • Zrozumiesz, na czym polegają zaburzenia gospodarki cukrowej
  • Nauczysz się analizować wyniki badań krwi
  • Poznasz zależności pomiędzy wynikami różnych badań
  • Dowiesz się, jakie są najważniejsze elementy diety wegańskiej i wegetariańskiej

Kurs przeznaczony jest dla:

  • Dietetyków chcących być na bieżąco ze zmieniającą się wiedzą
  • Trenerów personalnych, którzy chcą układać jeszcze lepsze plany żywieniowe
  • Osób zainteresowanych zdrowym odżywianiem i trybem życia
  • Osób zmagających się z chorobami związanymi z żywieniem

Zapisując się na szkolenie będziesz na bieżąco z najnowszą wiedzą dietetyczną, która stale się zmienia. Kurs został stworzony w oparciu o najświeższe badania i publikacje naukowe.

Każda lekcja video trwa od kilku do kilkudziesięciu minut i zawiera potężną dawkę wyczerpującej wiedzy z zakresu dietetyki i dietoterapii.

Kurs jest tak skonstruowany, by skorzystał na nim specjalista, ale też dostosowany jest do osób dopiero zaczynających swoją przygodę z dietetyką.

Kurs składa się ze 104 lekcji pełnych konkretów, gdzie dokładnie omawiane są poszczególne zagadnienia.

Moduł 1: Fundamenty odżywiania

  1. Dlaczego należy jeść?
  2. Jak wygląda prawidłowa piramida żywieniowa?
  3. Skąd bierzemy energię do ćwiczeń?
  4. Białka w diecie
  5. Czym jest białko pełnowartościowe?
  6. Czy od tłuszczów się tyje?
  7. Czy cukry faktycznie są takie złe?
  8. Wszystko co musisz wiedzieć o wodzie w diecie
  9. PH
  10. Żołądek
  11. Hormony
  12. Anabolizm

Moduł 2: Zaawansowane systemy odżywiania

  1. Zaawansowane systemy odżywiania

Moduł 3: Dietetyka i suplementacja w sporcie

  1. Dietetyka i suplementacja w sporcie

Moduł 4: Dietoterapia: tarczyca

  1. Dietoterapia: tarczyca

Moduł 5: Dietoterapia: hormony

  1. Wstęp
  2. Progesteron
  3. Testosteron
  4. Estrogeny
  5. 20.Dieta a hormony

Moduł 6: Dietoterapia: Stres i nadnercza

  1. Wstęp
  2. Co to jest stres?
  3. Jak radzić sobie ze stresem?
  4. Jak działa stres?
  5. Nadnercza i kortyzol
  6. Nadnercza a inne hormony
  7. Zmęczenie nadnerczy
  8. Niedoczynność nadnerczy i diagnostyka
  9. Ustabilizowanie pracy nadnerczy
  10. Dietoterapia nadnerczy
  11. Suplementacja nadnerczy
  12. Podsumowanie

Moduł 7: Dietoterapia: SIBO

  1. Wstęp
  2. Jelito grube
  3. Jelito cienkie
  4. Objawy SIBO
  5. Diagnoza i etiologia
  6. Bakterie i gazy
  7. Jak radzić sobie z SIBO
  8. Diagnostyka SIBO
  9. Jak walczyć z SIBO
  10. Dieta przy SIBO
  11. Postępowanie przy SIBO
  12. Podsumowanie

Moduł 8: Dietoterapia: zaburzenia gospodarki cukrowej

  1. Wstęp, glukoza i fruktoza
  2. Dwucukry, węglowodany złożone
  3. Insulina
  4. Hipoglikemia, insulinooporność
  5. Otyłość i cukrzyca
  6. Badania laboratoryjne
  7. Leczenie insulinooporności
  8. Podsumowanie

Moduł 9: Dietoterapia: Analiza badań krwi

  1. Wstęp
  2. Przygotowanie do badań krwi
  3. Leukocyty i limfocyty
  4. Neutrofile
  5. Monocyty
  6. Bazofile
  7. Erytrocyty
  8. Hematokryt
  9. Hemoglobina
  10. MCV, MCH, MCHC
  11. Płytki krwi
  12. Witaminy
  13. Niedobór wit. B6
  14. Niedobór wit. C
  15. Jonogram
  16. Podsumowanie morfologia i jonogram

Moduł 10: Dietoterapia: Analiza badań krwi cz. II

  1. Inne badania krwi – wstęp
  2. Białko całkowite
  3. Proteinogram
  4. Azot mocznika
  5. Hipochlorhydria
  6. Stan zapalny
  7. Pasożyty
  8. Próby wątrobowe
  9. Pęcherzyk żółciowy
  10. Nerki
  11. Cholesterol
  12. Kwas moczowy
  13. Dehydrogenaza mleczanowa
  14. Minerały
  15. Podsumowanie badań krwi

Moduł 11: Diety wegańskie i wegetariańskie

  1. Wstęp
  2. Odmiany diet wege
  3. Białko
  4. Soja
  5. Ocena jakości białka
  6. Próg leucynowy
  7. Tłuszcze
  8. Węglowodany
  9. Bilans posiłków okołotreningowych
  10. Żelazo
  11. Wapń
  12. Cynk
  13. Witamina B2
  14. Witamina D3
  15. Selen
  16. Jod
  17. Mikroflora
  18. Podsumowanie suplementacji
  19. Woda
  20. Dieta a poziom testosteronu
  21. Suplementy dla sportowców


Anna Przebinda

Jestem z wykształcenia psychologiem i psychodietetykiem i założycielką Poradnii Z widelcem po zdrowie. Studiuję Nutritional Consultancy w Plaskett Nutritional Medicine College, jestem też w trakcie uzyskiwanie certyfikatu Praktykanta Medycyny Funkcjonalnej w Functional Medicine University. Uczę się zresztą ciągle, bo dietetyka dziś przypomina smoka o wielu głowach – jeśli nie czytasz najnowszych badań, będziesz się cofał. Prowadzę również szkolenia dla młodego pokolenia dietetyków w A4Academy.

Szeroko pojęta dietetyka – żywność, żywienie, medycyna – są moimi pasjami od dawna. Balansując między różnymi podejściami szukam systemu, który będzie optymalny dla zdrowia. Nie jestem zwolennikiem diet i nawet w pracy z pacjentami skłaniam się ku przygotowywaniu „wskazówek żywieniowych” zamiast rozpisywaniu posiłków w gramach. Wierzę, że jedzenie może dostarczyć nam siły, a jeśli dodamy do niego optymalnie funkcjonującą psychikę – zapewnić satysfakcjonujące życie.

Specjalizuję się w pomocy osobom cierpiącym na schorzenia hormonalne oraz choroby autoimmunologiczne – od niedoczynności tarczycy i Hashimoto po zaburzenia menstruacji i problemy z rekompozycją sylwetki przy dietach niskokalorycznych. Bliski jest też temat zaburzeń, które wrzucamy do worka „zmęczenia nadnerczy”. Doradzę Ci, ile jeść węglowodanów i jak komponować posiłki, by poprawić wrażliwość insulinową, zwiększyć konwersję hormonów tarczycy i uspokoić nadnercza. Współpracuję też ze sportowcami i klubami sportowymi – tak amatorami, jak i zawodowcami.

Kurs jest certyfikowany.

Po ukończeniu szkolenia można podejść do testu końcowego, po którym otrzymuje się certyfikat w wersji elektronicznej oraz tradycyjnej. Do zaliczenia szkolenia wymagane jest minimum 90% poprawnych odpowiedzi.

Szkolenie trwa 15,5 godziny.

Zalecamy jednak zarezerwować więcej czasu – około 8 dni, podczas szkolenia robić notatki i wracać do materiałów.

Dostęp do szkolenia jest przez rok i można do niego wielokrotnie powracać.

Oferujemy zwrot 100% pieniędzy, jeśli kurs nie spełni Twoich oczekiwań i dasz nam znać do 14 dni po zakupie.

Opinie

Zapisz się teraz!

Dołącz do 5000 zadowolonych klientów A4academy®