Regulamin
Zanim ruszysz z nauką, poznaj zasady, które pomagają nam dbać o porządek i bezpieczeństwo danych.
REGULAMIN USŁUGI KSZTAŁCENIA ZA POŚREDNICTWEM PLATFORMY EDUKACYJNEJ HTTPS://A4ACADEMY. PL/
1. Postanowienia ogólne
1. 1. Niniejszy Regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa:
a) rodzaj i zakres usług kształcenia ustawicznego realizowanego przez A4academy w formach pozaszkolnych o których mowa w art. 117 ust. 1a pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe w postaci Kursów umożliwiających uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych przez osoby, które spełniły obowiązek szkolny w zakresie szeroko rozumianego zdrowego stylu życia, zdrowego odżywiania, treningów, podstaw funkcjonowania ludzkiego organizmu, rozwoju osobistego i sprzedaży, branży beauty i branż wspomagających ww. branże, świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem internetowej Platformy Edukacyjnej dostępnej pod adresem https://a4academy. pl/
b) w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 344 ze zm. ) ,
c) warunki świadczenia usług kształcenia za pośrednictwem https://a4academy. pl/, w tym wymagania techniczne niezbędne do prawidłowego korzystania z Platformy Edukacyjnej;
d) warunki zawierania i rozwiązywania umów o dostęp do Platformy Edukacyjnej;
e) zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników;
f) tryb postępowania reklamacyjnego.
1. 2. Użytkownicy korzystający z Platformy Edukacyjnej zobowiązani są do zapoznania się z Regulaminem i przestrzegania jego postanowień.
1. 3. Regulamin dostępny jest pod adresem: https://a4academy. pl/regulamin / .
1. 4. A4academy działa na podstawie:
a) ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe,
b) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny,
c) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
d) Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach poza szkolnych,
e) ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych,
f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej „RODO”,
g) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
h) Statutu A4academy dostępnego pod adresem: https://a4academy. pl/regulamin/ (dalej: „Statut”) ;
i) Programów nauczania poszczególnych Kursów dostępnych pod adresem: https://a4academy. pl/.
2. Definicje
2. 1. A4academy – Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego „A4Academy” ul. Kapelanka 12, 30-347 Kraków, REGON: 520685455 wpisana do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych pod numerem RSPO: 279119 prowadzona przez A4academy Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie, 30-554, ul. Zamknięta 10/1.5, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000676999, NIP: 6762529274, REGON: 36724889100000, kapitał zakładowy w wysokości 5000 PLN;
2. 2. Dowód zapłaty – faktura lub paragon wystawione zgodnie z ustawa o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku,
2. 3. Formularz zamówienia – formularz A4academy, za pomocą którego Użytkownik może wybrać Usługę i zrealizować umowę kształcenia,
2. 4. Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Użytkownika zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym A4academy w którym gromadzone są dane Użytkownika w tym informacje o wybranej Usłudze,
2. 5. Konsument – osoba fizyczna zawierająca z A4academy umowę kształcenia, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. 6. Kurs – forma uzyskiwania i uzupełniania wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych, o których mowa w art. 117 ust. 1a ustawy Prawo oświatowe realizowana według Programu Nauczania danego Kursu zatwierdzonego przez kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje zawodowe odpowiednie do rodzaju prowadzonego kształcenia. Usługa obejmuje dostęp do materiałów dydaktycznych, szkoleń live, zajęć dydaktycznych i testów online, jak również umożliwia uzyskanie zaświadczenia o ukończeniu Kursu,
2. 7. Materiały dydaktyczne- materiały przygotowane przez kadrę dydaktyczną prowadzącą wybrany Kurs w formie dostosowanej do kształcenia prowadzonego z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość uwzględniające Program Nauczania danego Kursu,
2. 8. Newsletter – informacje, w tym informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. , Nr 144, poz. 1204, tj. Dz. U. z 2017 r. , poz. 1219 ze zm. ) pochodzące od A4academy, wysyłane Użytkownikowi drogą elektroniczną w imieniu A4academy.
2. 9. Operator płatności – PayPro SA, PayU SA z siedzibą w Poznaniu przy ul. Grunwaldzkiej 186, KRS: 0000274399, Stripe Payments Europe Ltd.
2. 10. Pakiet – usługa obejmująca dostęp do oznaczonej ilości Kursów,
2. 11. Platforma Edukacyjna – portal edukacyjny dostępny pod adresem internetowym https://a4academy. pl/, za pośrednictwem, którego A4academy świadczy usługi kształcenia polegające na prowadzeniu Kursów i Szkoleń live, umożliwiający synchroniczną i asynchroniczną interakcję między Użytkownikami a osobami prowadzącymi zajęcia dydaktyczne, jak również zapewniająca możliwość bieżącej kontroli postępów w nauce Użytkowników, weryfikację ich wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych poprzez prowadzenie elektronicznego dziennika zajęć i przeprowadzenie testów online.
2. 12. Płatność – wpłata na konto A4academy za pośrednictwem dostępnych sposobów płatności internetowych,
2. 13. Prawo oświatowe – ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. 2021. 1082 ze zm. ) .
2. 14. Program nauczania – zatwierdzony przez A4academy program danego Kursu obejmujący nazwę Kursu, czas trwania, liczbę godzin kształcenia i sposób jego organizacji, wymagania wstępne dla Użytkowników, cele kształcenia i sposoby ich osiągania, plan nauczania określający nazwę zajęć oraz ich wymiar, treści nauczania w zakresie poszczególnych zajęć, opis efektów kształcenia, wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych oraz sposób i formę zaliczenia. Program nauczania danego Kursu jest dostępny na podstronie danego Kursu.
2. 15. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Platformy Edukacyjnej.
2. 16. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Przedsiębiorca zawierający z A4academy umowę kształcenia w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, ale nie mającą dla niego charakteru zawodowego zgodnie z art. 38a ustawy o prawach konsumenta oraz art. 3855 k. c. , art. 5564 k. c. , art. , 5565 k. c. i art. 576 5 k. c.
2. 17. Szkolenia live – internetowe seminaria realizowane za pomocą technologii webcast, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym spotkanie a Użytkownikiem, pozwalającej na wyjaśnienie kwestii dotyczących prowadzonych zajęć dydaktycznych, omówienie przekazanych materiałów dydaktycznych, jak również uzupełnienie wiedzy w ramach wybranego przez Użytkownika Kursu.
2. 18. Strona internetowa – strona internetowa znajdująca się adresem: https://a4academy. pl/
2. 19. Testy online – forma bieżącej kontroli postępów w nauce Użytkowników realizowana przez Platformę Edukacyjną umożliwiająca weryfikację ich wiedzy, umiejętności i kompetencji uprawniająca do ubiegania się przez Użytkownika o wydanie zaświadczenia o ukończeniu Kursu.
2. 20. Usługa – usługa kształcenia ustawicznego umożliwiająca uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych Użytkowników, realizowana przez A4academy w formach pozaszkolnych o których mowa w art. 117 ust. 1a pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość za pośrednictwem internetowej Platformy Edukacyjnej,
2. 21. Użytkownik – słuchacz/ uczestnik Kursu zgodnie z § 10 Statutu będący osobą fizyczną posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub osobą prawną, która zalogowała się na konto na Platformie Edukacyjnej i przystąpiła do szkolenia w ramach wybranego Kursu.
2. 22. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta między Użytkownikiem a A4academy dotyczącą Usług, bez jednoczesnej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie,
2. 23. Umowa kształcenia – umowa zawarta pomiędzy Użytkownikiem a A4academy za pośrednictwem internetowej Platformy Edukacyjnej dostępnej pod adresem https://a4academy. pl/ w zakresie wybranej przez Użytkownika Usługi,
2. 24. Zajęcia dydaktyczne – zajęcia prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w postaci lekcji video umożliwiających zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie wybranego przez Użytkownika Kursu. Zajęcia dydaktyczne możliwe są do odtwarzania przez Użytkownika w dowolnym czasie i bez ograniczeń w zakresie wielokrotności odtworzeń.
2. 25. Zaświadczenie o ukończeniu Kursu – potwierdzenie ukończenia Kursu wydawane przez A4academy po przeprowadzeniu stacjonarnego zaliczenia Kursu zgodnego z Programem nauczania Kursu. Zaświadczenie o ukończeniu Kursu zgodne jest z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach poza szkolnych.
3. Usługi kształcenia świadczone za pomocą Platformy Edukacyjnej
3. 1. A4academy prowadzi kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych umożliwiające uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w rozumieniu art. 117 ust. 1a pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe przez osoby, które spełniły obowiązek szkolny z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość i zapewnia:
1) dostęp do oprogramowania, które umożliwia synchroniczną i asynchroniczną interakcję między Użytkownikami a osobami prowadzącymi zajęcia poprzez Platformę Edukacyjną,
2) materiały dydaktyczne przygotowane w formie dostosowanej do kształcenia prowadzonego z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość;
3) bieżącą kontrolę postępów w nauce Użytkowników, weryfikację ich wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych poprzez prowadzenie elektronicznego dziennika zajęć i przeprowadzenie testów online.
4) bieżącą kontrolę aktywności osób prowadzących zajęcia.
3. 2. A4academy za pośrednictwem Platformy Edukacyjnej zapewnia dostęp do następujących Usług:
1) Kursy,
2) Pakiety,
3) Materiały dydaktyczne,
4) Szkolenia live
5) Testy online
6) Zaświadczenia o ukończeniu Kursu,
7) Newsletter.
3. 3. Usługi realizowane są przez kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje zawodowe odpowiednie do rodzaju prowadzonego kształcenia.
3. 5. Wraz z rozwojem Platformy Edukacyjnej, zakres funkcjonalności może zostać zwiększony.
3. 6. Usługi kształcenia adresowane są do osób dorosłych, które spełniły obowiązek szkolny pracujących w branży fitness, beauty, dietetyce lub chcących rozpocząć pracę w tych branżach.
4. Zasady korzystania z Platformy Edukacyjnej
4. 1. Dostęp do Platformy Edukacyjnej możliwy jest dla Użytkowników, którzy:
a) dokonali wyboru jednej lub więcej Usługi opisanej w pkt. 3. 2. Regulaminu,
b) spełnili warunki § 10 Statutu,
c) założyli Konto poprzez wypełnienie formularzy znajdujących się na stronie internetowej https://a4academy. pl/, oraz https://edu. a4academy. pl.
d) opłacili wybraną Usługę,
e) zaakceptowali Regulamin i Statut.
4. 2. Warunkiem korzystania z Platformy Edukacyjnej jest łączne spełnienie wszystkich warunków opisanych w pkt. 4. 1. Regulaminu, jak również podanie pełnych i prawdziwych danych.
4. 3. W procesie wyboru Usługi Użytkownik jest obowiązany dokonać wyboru formy płatności, a następnie dokonuje wpłaty.
4. 4. Po dokonaniu czynności, o których mowa w pkt. 4. 1. powyżej, Użytkownik otrzymuje w formie elektronicznej potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na warunkach opisanych w Regulaminie.
4. 5. Konto Użytkownika zakładane jest niezwłocznie po opłaceniu dostępu do Konta. Informacje tj. login niezbędny do korzystania z konta Użytkownika przekazywane są Użytkownikowi drogą mailową na adres e-mail podany przez Użytkownika. Użytkownik samodzielnie ustawia hasło do swojego konta. Identyfikator (login) i hasło dostępu, które umożliwiają korzystanie z Platformy Edukacyjnej, mogą być używane wyłącznie przez Użytkownika.
4. 6. Dostęp do Platformy Edukacyjne możliwy jest po zalogowaniu się na stronie: https://edu. a4academy. pl/login/.
4. 7. Przed rozpoczęciem Kursu, Użytkownik zobowiązany jest do:
a) zapoznania się ze Statutem,
b) zapoznania się z Programem nauczania wybranego Kursu w szczególności warunkami uzyskania zaliczenia Kursu i uzyskania zaświadczenia z ukończenia Kursu,
c) odbycia szkolenia dotyczącego metod i zasad kształcenia na odległość oraz obsługi wykorzystywanego oprogramowania. Informacje dotyczące metod i zasad kształcenia znajdują się również pod adresem: https://pomoc. a4academy. pl/.
4. 8. W trakcie Kursu Użytkownik ma obowiązek uczestniczenia w zajęciach dydaktycznych, korzystania z materiałów dydaktycznych oraz obowiązek weryfikacji wiedzy poprzez uczestniczenie w testach online.
4. 9. Użytkownik, który chce otrzymać zaświadczenie o ukończeniu Kursu może zwrócić się do A4academy o wyznaczenie terminu i miejsca przeprowadzenia zaliczenia Kursu. Wydanie zaświadczenia o ukończeniu Kursu następuje na warunkach zaliczenia określonych w Programie nauczania danego Kursu i uiszczeniu opłaty. Zaświadczenie o ukończeniu Kursu wysyłane jest na adres wskazany przez Użytkownika.
4. 10. Użytkownik zobowiązuje się korzystać z Konta i Platformy Edukacyjnej zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi oraz postanowieniami Regulaminu.
4. 11. Użytkownik jest zobowiązany do:
a) działania w sposób nienaruszający praw innych Użytkowników;
b) nieudostępniania swojego Konta Użytkownika oraz danych Użytkownika nieuprawnionym osobom trzecim, w szczególności materiałów dostępnych za pośrednictwem Platformy Edukacyjnej,
c) nieprzenoszenia, zarówno odpłatnie jak i nieodpłatnie, prawa do korzystania z Konta na osoby trzecie;
d) korzystania z Platformy Edukacyjnej w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem, obowiązującymi w Polsce przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi, ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, w tym do korzystania z Platformy Edukacyjnej w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania,
e) przestrzegania zapisów Statutu.
4. 12. W przypadku, gdy Użytkownik podejmie działania sprzeczne z postanowieniami niniejszego Regulaminu lub Statutu lub naruszające prawa innych Użytkowników, A4academy może zawiadomić Użytkownika pocztą elektroniczną o tym fakcie, z żądaniem zaprzestania podejmowania tych działań. Jeżeli Użytkownik nie zastosuje się niezwłocznie do tego żądania, traktowane to będzie jako naruszenie Regulaminu i skutkować może zablokowaniem dostępu do Konta i skreśleniem Użytkownika przez Dyrektora A4academy z listy uczestników zgodnie z § 12 Statutu.
4. 13. A4academy nie ponosi odpowiedzialności za sposób, w jaki Użytkownicy korzystają z materiałów udostępnianych przez Platformę Edukacyjną.
4. 14. W celu zapewnienia Użytkownikowi najwyższego poziomu bezpieczeństwa i ochrony danych, A4academy stosuje nowoczesne techniki zabezpieczenia kont i korespondencji w ramach Platformy Edukacyjnej.
4. 15. A4academy nie ponosi odpowiedzialności za:
a) sposób, w jaki Użytkownicy korzystają z treści edukacyjnych udostępnianych przez Platformę Edukacyjną;
b) skutki wynikłe z wejścia w posiadanie przez osoby trzecie hasła Użytkownika, niezależnie od przyczyny, która to spowodowała;
c) udostępnienie hasła i danych osobom upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa;
d) bezprawne działania osób trzecich polegające na ingerencji w system komputerowy Użytkownika, w szczególności za włamanie i wirusy komputerowe,
e) przerwy lub zaburzenia pracy Platformy Edukacyjnej i korzystania z usług określonych w Regulaminie wynikłe z konieczności obsługi serwisowej sprzętu lub oprogramowania.
4. 16. A4academy zastrzega sobie prawo do:
a) okresowego wyłączania Platformy Edukacyjnej, po uprzednim powiadomieniu o planowanej przerwie w dostępie do Platformy Edukacyjnej drogą mailową,
b) natychmiastowego zablokowania każdego konta Użytkownika, w wypadku naruszenia Regulaminu lub Statutu przez Użytkownika.
5. Opłaty za Usługi i formy płatności
5. 1. Opłaty za Usługi świadczone za pośrednictwem Platformy Edukacyjnej są kwotami brutto.
5. 2. A4academy jako niepubliczna placówka kształcenia ustawicznego na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2021. 685 z późn. zm. ) korzysta ze zwolnienia z VAT.
5. 3. Użytkownik może wybrać następujące formy płatności za zamówione Usługi:
1) przelewem bankowym – płatne bezpośrednio na konto A4academy.
2) przelewem elektronicznym – płatne bezpośrednio na konto A4academy za pośrednictwem systemu Przelewy24, PayU,
3) kartą płatniczą, za pośrednictwem operatora kart płatniczych Autoryzacja i przetwarzanie danych osobowych odbywa się za pośrednictwem danego banku.
4) na raty – Klient zostanie przeniesiony na stronę serwisu Przelewy 24 lub PayU w celu dokonania płatności na zasadach określonych przez ten serwis.
6. Inne usługi świadczone drogą elektroniczną
6. 2. Za pośrednictwem strony internetowej, A4academy świadczy na rzecz Użytkownika usługę umożliwiającą zawarcie z A4academy umowy kształcenia drogą elektroniczną. Usługa ta świadczona jest nieodpłatnie.
6. 1. Za pośrednictwem strony internetowej A4academy świadczy również na rzecz Użytkownika usługę polegająca na rejestracji i utrzymaniu Konta oraz zapewnieniu Użytkownikowi dostępu do Konta za pomocą logowania.
6. 2. Z chwilą dokonania skutecznej rejestracji Konta umowa o świadczenie nieodpłatnej usługi drogą elektroniczną zostaje zawarta na czas nieokreślony.
6. 3. Użytkownik loguje się do Konta poprzez adres e-mail lub login oraz hasło. W każdej chwili może też wygenerować nowe hasło w przypadku zapomnienia lub utracenia poprzedniego.
6. 4. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Użytkownikowi i przekazania danych w związku z korzystaniem z Platformy Edukacyjnej, A4academy podejmuje środki techniczne i organizacyjne służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
6. 5. A4academy podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Platformy Edukacyjnej. Użytkownik jest uprawniony do poinformowania A4academy o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Platformy Edukacyjnej.
6. 6. Zabronione jest udostępnianie danych Konta Użytkownika osobom trzecim oraz zakładanie kilku Kont przez jednego Użytkownika.
6. 7. Strony mogą również rozwiązać umowę o świadczenie usług elektronicznych w drodze porozumienia stron w każdym czasie.
6. 8. Użytkownik może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektronicznych w każdym czasie, z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia lub w trybie natychmiastowym z ważnych powodów.
6. 9. Wskutek usunięcia Konta przez A4academy Użytkownik traci dostęp do wszystkich zasobów dostępnych uprzednio na jego Koncie.
6. 10. W celu usunięcia Konta, Użytkownik powinien skontaktować się w tym celu z A4academy drogą elektroniczną.
7. Odstąpienie od umowy kształcenia przez Konsumenta
7. 1. Użytkownikowi będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta przysługuje prawo do odstąpienia od umowy kształcenia w terminie 14 dni bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem pkt. 8 Regulaminu.
7. 2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy kształcenia rozpoczyna się od dnia udostępnienia przez A4academy Usługi wybranej przez Użytkownika,
7. 3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy kształcenia, Użytkownik o którym mowa w pkt. 7. 1 powyżej musi poinformować A4academy o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy kształcenia w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie: https://pomoc. a4academy. pl/kontakt/) . Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Użytkownik wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
7. 4. A4academy ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Użytkownikowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
7. 5. A4academy dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Użytkownik, chyba że Użytkownik wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
7. 6. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Użytkownikowi jeżeli A4academy wykonał w pełni Usługę wybraną przez Użytkownika.
8. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
8. 1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą Użytkowników Platformy Edukacyjnej będących Przedsiębiorcami.
8. 2. A4Academy i Użytkownik nie będący Konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy zwartej z Użytkownikiem niebędącym Konsumentem bez podania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia, poprzez przesłanie Użytkownikowi stosownego oświadczenia, również drogą elektroniczną na podany przez niego do rejestracji Konta adres e-mail. Nie rodzi to żadnych roszczeń w stosunku do A4academy.
8. 3. Całkowita odpowiedzialność A4academy w stosunku do Użytkownika będącego Przedsiębiorcą z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy kształcenia, jest ograniczona do wysokości uiszczonej przez Użytkownika opłaty. A4academy nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych przez Użytkownika będącego Przedsiębiorcą korzyści.
8. 4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy A4academy a Użytkownikiem nie będącym Przedsiębiorcą, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę A4Academy.
9. Rezygnacja z usług (wypowiedzenie umowy)
9. 1. Rezygnacja z dostępu do Platformy Edukacyjnej jest możliwa w każdej chwili poprzez złożenie oświadczenia o wypowiedzeniu umowy kształcenia. Wypowiedzenie umowy jest skuteczne z ostatnim dniem miesiąca, w którym Użytkownik złożył oświadczenie.
9. 2. Oświadczenie o wypowiedzeniu należy wysłać pocztą elektroniczną na adres: hello@a4academy. pl.
9. 3. Dostęp do konta Użytkownika zostanie zablokowany w ciągu 14 dni od daty wysłania oświadczenia o rezygnacji.
10. Wymagania techniczne
10. 1. Do skorzystania z Platformy Edukacyjnej, potrzebne są:
a) dostęp do Internetu z umożliwiającego to urządzenia;
b) odpowiednio skonfigurowana, aktualna wersja przeglądarki internetowej obsługująca pliki typu cookies, np. Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome;
c) aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail.
10. 2. A4academy podejmuje odpowiednie działania w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Platformy Edukacyjnej.
11. Dane Osobowe
11. 1. Administratorem danych osobowych Użytkowników na Platformie Edukacyjnej jest A4academy. Sekretariat administratora znajduje się w Krakowie, ul. Kapelanka 12, 30-347 Kraków adres e-mail: hello@a4academy. pl. A4academy przetwarza dane osobowe Użytkowników:
a) w celu wykonania umowy o świadczenie usług kształcenia za pośrednictwem Platformy Edukacyjnej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) ;
b) w celu wykonania spoczywających na nas prawnych obowiązków, takich jak przechowywanie dokumentacji rozliczeniowej i potwierdzającej kształcenie Użytkowników na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO
c) wobec naszego prawnie uzasadnionego interesu polegającego na umożliwieniu dochodzenia oraz obrony przed roszczeniami ze strony Użytkownika, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
d) wobec naszego prawnie uzasadnionego interesu polegającego na prowadzeniu marketingu bezpośredniego wobec Użytkowników, w szczególności w postaci przekazywania informacji o oferowanych usługach, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
11. 2. A4academy przetwarza dane osobowe Użytkowników niezbędne do realizacji celów, o których mowa w punkcie 11. 1 powyżej, w szczególności dane identyfikacyjne i dane kontaktowe, takie jak: imię i nazwisko, adres e-mail, numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
11. 3. Dane osobowe Użytkowników mogą być udostępniane podmiotom zewnętrznym świadczącym na rzecz A4academy usługi, takie jak usługi księgowe, jak również dostawcom usług informatycznych (w tym m. in. Google) , w tym poczty elektronicznej oraz systemu obsługi kontrahentów. A4academy może udostępnić dane osobowe do państw trzecich znajdujących się poza UE jedynie w razie stwierdzenia odpowiedniego poziomu ochrony danych osobowych w tym państwie.
11. 4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres świadczenia usług kształcenia oraz przez okres przedawnienia roszczeń stron z tytułu naruszenia zobowiązań wynikających zawartej na podstawie niniejszego Regulaminu umowy, a w zakresie, w jakim przetwarzane są w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes, do czasu złożenia przez Użytkownika skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania. Ponadto dokumentacja rozliczeniowa będzie przechowywana przez okres przedawnienia zobowiązań podatkowych.
11. 5. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne celem korzystania z usług opisanych w Regulaminie.
11. 6. Dane osobowe Użytkowników, które nie są zbierane od nich bezpośrednio.
11. 7. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych osobowych oraz żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) .
11. 8. W zakresie, w jakim dane osobowe Użytkownika przetwarzamy na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych ze względu na swoją szczególną sytuację. Użytkownikowi przysługuje również prawo sprzeciwu wobec przetwarzania na potrzeby marketingu bezpośredniego. Można je zrealizować przesyłając wiadomość pocztą elektroniczną lub tradycyjną na wskazane wyżej adresy do korespondencji.
12. Ochrona praw autorskich
12. 1. Prawem autorskim chronione są teksty, grafika, schematy, zdjęcia, dźwięki, prezentacje, filmy i wszelkie inne materiały dostępne na Platformie Edukacyjnej, które stanowią utwór w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 1062 z zm. ) , dalej jako: „pr. aut. ”.
12. 2. Materiały zawarte na Platformie Edukacyjnej mogą być wykorzystane przez Użytkowników wyłącznie na własne potrzeby, w granicach dozwolonego użytku osobistego w rozumieniu art. 23 ust. 1 pr. aut.
12. 3. Podmiot autorskich praw majątkowych do materiałów nie zezwala na jakiekolwiek upowszechnianie, wprowadzanie zmian, przesyłanie, drukowanie, powielanie, publiczne odtwarzanie materiałów w zakresie wykraczającym poza granice dozwolonego użytku prywatnego.
12. 4. Wykorzystanie materiałów zamieszczonych na Platformie Edukacyjnej do celów innych niż edukacyjne (np. komercyjnych) wymaga każdorazowo pisemnej zgody A4academy pod rygorem nieważności.
12. 5. Każdorazowe naruszenie postanowień pkt. 12 będzie skutkowało odebraniem Użytkownikowi dostępu do Platformy Edukacyjnej i uprawniało do skreślenia przez Dyrektora A4academy z listy uczestników zgodnie z § 12 Statutu.
13. Reklamacje i zapytania
13. 1. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub problemów związanych z korzystaniem z usług A4academy, Użytkownik może skontaktować się z A4academy:
a) wysyłając wiadomość e-mail pod adres: hello@a4academy. pl,
b) korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na stronie: https://pomoc. a4academy. pl/kontakt
13. 2. Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko i adres do korespondencji Użytkownika, wskazanie jakie działanie lub zaniechanie jest przedmiotem reklamacji, a także żądanie reklamacji.
13. 3. A4academy rozpatrzy reklamację nie później niż w terminie 30 dni roboczych od dnia jej otrzymania. Przez rozpatrzenie reklamacji rozumie się wysłanie przed upływem tego terminu przez A4academy odpowiedzi o uwzględnieniu lub nieuwzględnieniu reklamacji.
13. 4. A4academy zastrzega sobie ponadto, że rozpatrzenie reklamacji może wymagać uzyskania od Użytkownika dodatkowych wyjaśnień – czas udzielenia wyjaśnień przez Użytkownika każdorazowo przedłuża okres rozpatrywania reklamacji.
14. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
14. 1. Postanowienia pkt. 14 Regulaminu nie wyłączają możliwości dochodzenia przez Użytkownika swoich praw zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Użytkownik ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie z zasadami określonymi na stronie www. uokik. gov. pl w zakładce „pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich, dostępnej pod adresem internetowym: https://www. uokik. gov. pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich. php.
14. 2. W celu skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Użytkownik może w szczególności zwrócić się:
a) do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
b) do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu;
c) do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów) .
14. 3. Pod adresem www. ec. europa. eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR) . Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy o świadczenie usług.
15. Zmiana Regulaminu
15. 1. Niniejszy Regulamin może ulec zmianie m. in. w przypadku:
1) zmiany obowiązujących przepisów prawa, mającej wpływ na treść Regulaminu
2) zmiany związanej z zakresem lub rodzajem świadczonych usług;
3) zmiany dotyczące wymagań technicznych niezbędnych do prawidłowego korzystania z Platformy Edukacyjnej.
15. 2. Każdorazowa zmiana Regulaminu zostanie ogłoszona poprzez zamieszczenie tekstu jednolitego zmienionego Regulaminu na stronie internetowej: https://a4academy. pl/regulamin/.
15. 3. Nowa treść Regulaminu zostanie doręczona Użytkownikowi poprzez wysłanie mu odnośnika do strony internetowej z aktualną treścią Regulaminu na adres e-mail podany w trakcie zapisów.
15. 4. Zmieniony Regulamin wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jego ogłoszenia i wysłania Użytkownikowi.
15. 5. Użytkownik, który nie wyraża zgody na zmianę Regulaminu, może dokonać rezygnacji z dalszego korzystania z usługi dostępu do Platformy Edukacyjnej, składając oświadczenie o wypowiedzeniu umowy w terminie 7 dni od dnia wysłania mu zawiadomienia o zmianie Regulaminu.
16. Postanowienia końcowe
16. 1. Wszelkie informacje o naruszeniach przez Użytkowników Regulaminu należy kierować na adres: hello@a4academy. pl.
16. 2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
16. 3. Regulamin obowiązuje od dnia publikacji.
Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania przez nas informacji na Twój temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.
1. Informacje ogólne
Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: a4academy.pl
Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: A4academy sp. z o. o. Zamknięta 10/1.5, 30-554 Kraków, KRS 0000676999, NIP 6762529274, Regon 367248891
Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: [email protected]
Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
a.Prowadzenie newslettera
b.Obsługa zapytań przez formularz
c.Realizacja zamówionych usług
d.Prezentacja oferty lub informacji
Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
a.Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
b.Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).
2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora
Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo – nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
W serwisie jest stosowana autentykacja dwuskładnikowa, co stanowi dodatkową formę ochrony logowania do Serwisu.
Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
3. Hosting
Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach operatora: dhosting
Firma hostingowa w celu zapewnienia niezawodności technicznej prowadzi logi na poziomie serwera. Zapisowi mogą podlegać:
a.zasoby określone identyfikatorem URL (adresy żądanych zasobów – stron, plików),
b.czas nadejścia zapytania,
c.czas wysłania odpowiedzi,
d.nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
e.informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
f.adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
g.informacje o przeglądarce użytkownika,
h.informacje o adresie IP,
i.informacje diagnostyczne związane z procesem samodzielnego zamawiania usług poprzez rejestratory na stronie,
j.informacje związane z obsługą poczty elektronicznej kierowanej do Operatora oraz wysyłanej przez Operatora.
4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych
W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
a.firma hostingowa na zasadzie powierzenia
b.kurierzy
c.kancelarie prawne i windykatorzy
d.banki
e.operatorzy płatności
f.organy publiczne
g.operatorzy rozwiązania typu chat online
h.upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
i.firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
a.dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
b.ich sprostowania,
c.usunięcia,
d.ograniczenia przetwarzania,
e.oraz przenoszenia danych.
Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.2 wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
Dane osobowe nie są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.
5. Informacje w formularzach
Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.
6. Logi Administratora
Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.
7. Istotne techniki marketingowe
Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.
8. Informacja o plikach cookies
Serwis korzysta z plików cookies.
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
a.utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
b.realizacji celów określonych powyżej w części „Istotne techniki marketingowe”;
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).
9. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?
Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:
Urządzenia mobilne:
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§1
1. A4academy Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, z adresem: , ul. Zamknięta 10/1.5, 3-554, Kraków wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia, Wydział XI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000676999, posiadająca NIP: 676 252 92 74, zwana dalej Założycielem, tworzy Niepubliczną Placówkę Kształcenia Ustawicznego pod nazwą “A4academy”, zwaną dalej Placówką.
2. Placówka działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. 2021 poz. 1082 z późn. zm. ), zwanej dalej Ustawą, oraz na podstawie Statutu.
§2
1. Siedziba Placówki znajduje się w Krakowie, pod adresem: ul. Kapelanka 12, Kraków 30-347.
2. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad Placówką jest Małopolski Kurator Oświaty.
Rozdział II
Cel i zadania Placówki
§3
1. Głównym celem, a zarazem zadaniem, Placówki jest prowadzenie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych w postaci kursów (szkoleń) w zakresie szeroko rozumianego:
a. zdrowego stylu życia, obejmujących tematykę między innymi zdrowego odżywiania, treningów czy podstaw funkcjonowania ludzkiego organizmu; oraz
b. rozwoju osobistego i sprzedaży;
c. branży beauty;
d. branż wspomagających ww. branże;
e. marketingu, promocji i sprzedaży szeroko rozumianych usług w ww. branżach;
— mających na celu zdobywanie i poszerzanie wiedzy w danej dziedzinie. Dodatkowo Placówka zajmuje się szeroko rozumianą działalnością wydawniczą obejmującą wyżej wskazaną tematykę.
2. Dla osiągnięcia postawionego celu oraz realizowania wynikających z niego zadań, Placówka organizuje i prowadzi kształcenie ustawiczne w formie pozaszkolnej, o której mowa w art. 117 ust. 1a pkt 5 Ustawy, a więc w formie kursów (szkoleń) umożliwiających uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych oraz wydaje stosowne opracowania, artykuły czy książki.
Rozdział III
Osoba Prowadząca Placówkę
§4
1. Osobą prowadzącą Placówkę jest Założyciel, zwany dalej – stosownie do potrzeb – również Osobą Prowadzącą.
2. W imieniu Osoby Prowadzącej działa Zarząd.
3. Do zadań Osoby Prowadzącej należy w szczególności:
a. zapewnianie prawidłowego funkcjonowania Placówki, w tym jej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej;
b. zapewnianie Placówce stosownej bazy materialno-rzeczowej (w tym odpowiedniego lokalu) potrzebnej do prowadzenia kursów (szkoleń) zgodnie z poszczególnymi programami nauczania i przeprowadzania zaliczeń, w tym, w przypadku kursów (szkoleń) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, zapewnianie dostępu do odpowiedniego oprogramowania;
c. powoływanie i odwoływanie dyrektora Placówki, zwanego dalej Dyrektorem;
d. nadawanie Statutu i wprowadzanie w nim zmian;
e. ustalanie wysokości i rodzaju opłat wnoszonych za poszczególne kursy (szkolenia) oraz za materiały dydaktyczne;
f. zatrudnianie bądź nawiązywanie współpracy z wykwalifikowaną kadrą dydaktyczną oraz z innymi podmiotami w celu realizowania zadań Placówki.
Rozdział IV
Organy Placówki i zakres ich działań
§5
1. Organem Placówki jest Dyrektor.
2. Do zadań Dyrektora należy:
a. kierowanie pracą Placówki oraz reprezentowanie jej na zewnątrz;
b. inicjowanie i planowanie przedsięwzięć edukacyjnych realizowanych przez Placówkę, w szczególności proponowanie i organizowanie kursów (szkoleń);
c. prowadzenie wewnętrznego nadzoru w celu podnoszenia jakości kształcenia, w tym czuwanie nad przeprowadzaniem kursów (szkoleń), w szczególności pod kątem zgodności z odpowiednimi programami nauczania oraz sprawowanie wymaganej kontroli w odniesieniu do kursów (szkoleń) przeprowadzanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość;
d. zatwierdzanie programów nauczania;
e. ustalanie form i sposobów ostatecznych zaliczeń stanowiących zakończenie poszczególnych kursów (szkoleń);
f. rozpatrywanie skarg uczestników w rozumieniu §10 ust. 1, zwanych dalej Uczestnikami, dotyczących naruszenia ich praw;
g. podejmowanie decyzji o skreśleniu z listy Uczestników w razie wypełnienia się wskazanych w Statucie przesłanek;
h. zapewnianie bezpiecznych i higienicznych warunków przeprowadzania i odbywania kursów (szkoleń);
i. prowadzenie wymaganej dokumentacji i jej stosowne zabezpieczenie;
j. wykonywanie innych zadań wskazanych przez Osobę Prowadzącą.
Rozdział V
Organizacja Placówki
§6
1. Placówka prowadzi odpłatną działalność w formie kursów (szkoleń).
2. Kursy (szkolenia) organizowane są w zależności od potrzeb:
a. w formie stacjonarnej, dziennej, zaocznej;
b. z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (tzw. e-learning) na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652), zwanego dalej Rozporządzeniem.
3. Zgodnie z §22 ust. 2 Rozporządzenia, częstotliwość zajęć na kursie (szkoleniu) ustala Placówka.
4. Szczegółowy rozkład i organizacja zajęć ustalane są w stosunku do poszczególnych kursów (szkoleń).
5. Kursy (szkolenia) są organizowane i przeprowadzane na podstawie odpowiednich programów nauczania zatwierdzanych przez Dyrektora, a sporządzanych przez osoby prowadzące dany kurs (szkolenie).
6. Kursy (szkolenia), z wyjątkiem przeprowadzanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, odbywają się pod adresem wskazanym w §2 ust. 1.
§7
W zakresie kursów (szkoleń) organizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość należy wskazać, że zgodnie z §23 Rozporządzenia:
1. Placówka zapewnia:
a. dostęp do oprogramowania, które umożliwia synchroniczną i asynchroniczną interakcję między Uczestnikami a osobami prowadzącymi zajęcia;
b. materiały dydaktyczne przygotowane w formie dostosowanej do kształcenia prowadzonego z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość;
c. bieżącą kontrolę postępów w nauce Uczestników, weryfikację ich wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, w formie i terminach ustalonych przez podmiot prowadzący kształcenie;
d. bieżącą kontrolę aktywności osób prowadzących zajęcia.
2. Placówka organizuje szkolenie dla Uczestników przed rozpoczęciem zajęć, dotyczące metod i zasad kształcenia oraz obsługi wykorzystywanego oprogramowania.
3. Zaliczenie kształcenia nie może odbywać się z wykorzystaniem tych metod i technik.
4. Wymiar godzin zajęć prowadzonych z wykorzystaniem tych metod i technik określa Placówka.
§7a.
1. W okresie czasowego zawieszenia zajęć, zajęcia dotychczas prowadzone w formie stacjonarnej lub dziennej lub zaocznej w Placówce prowadzone są z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
2. W okresie czasowego zawieszenia zajęć wprowadza się następującą organizację:
a)wszelkie informacje o zawieszeniu zajęć prowadzonych dotychczas w Placówce w formie stacjonarnej, dziennej lub zaocznej zamieszczane są na stronie internetowej Placówki, jak również każdy Uczestnik tych kursów otrzymuje wiadomość mailową z informacją o zawieszeniu zajęć,
b)zajęcia prowadzone są za pośrednictwem platformy edukacyjnej dostępnej pod adresem: https://a4academy. pl/, w terminach wybranych indywidualnie przez Uczestnika,
c)Uczestnicy potwierdzają swoją obecność poprzez zalogowanie się i założenie konta na stronie internetowej https://a4academy. pl/ umożliwiającej dostęp do platformy edukacyjnej, jak również poprzez zalogowanie się na poszczególne zajęcia dydaktyczne,
d)materiały dydaktyczne dostępne są na platformie edukacyjnej https://a4academy. pl/ i każdy Uczestnik ma możliwość ich pobrania,
e)w trakcie kursu Placówka przeprowadza bieżącą kontrolę postępów w nauce, weryfikację wiedzy i kompetencji uczestników poprzez odnotowywanie odbycia przez uczestnika poszczególnych zajęć oraz poprzez przeprowadzanie testów online z poszczególnych zakresów,
f)zaliczenie i ukończenie kursu przez Uczestnika odbywa się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość tj. przy zastosowaniu techniki on- line .
4. W narzędziu informatycznym, o którym mowa w ust. 2 lit b) przetwarza się dane Uczestników, wykładowców i innych osób korzystających z narzędzia zgodnie z treścią art. 44a ustawy Prawo oświatowe.
§8
Dokumentacja Placówki prowadzona jest zgodnie z wymaganiami określonymi w §24 Rozporządzenia i obejmuje:
a. program nauczania;
b. dziennik zajęć;
c. ewidencję wydanych zaświadczeń;
d. protokół z przeprowadzonego zaliczenia.
Rozdział VI
Prawa i obowiązki kadry dydaktycznej
§9
1. Kursy (szkolenia) prowadzone są przez kadrę dydaktyczną, której kwalifikacje spełniają wymogi określone w §23 ust. 2 Rozporządzenia.
2. Kadra dydaktyczna ma w szczególności obowiązek:
a. rzetelnego prowadzenia poszczególnych kursów (szkoleń), zgodnie z zatwierdzonymi programami nauczania;
b. odpowiedniego przygotowania się do prowadzenia kursów (szkoleń);
c. stosowania nowoczesnych i atrakcyjnych metod prowadzenia kursów (szkoleń);
d. udzielania Uczestnikom stosownych konsultacji zarówno grupowych, jak i indywidualnych;
e. ustalania form i sposobów oceniania postępów w nauce;
f. informowania Uczestników o formie i sposobie oceniania postępów w nauce oraz o ostatecznej formie zaliczenia kursu (szkolenia);
g. doboru materiałów dydaktycznych stosowanych podczas kursu (szkolenia), w tym odpowiedniego doboru materiałów i metod, uwzględniających specyfikę kursów (szkoleń), w przypadku kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość;
h. samodzielnego zapewnienia sobie odpowiedniego sprzętu (w tym stabilnego łącza internetowego) w przypadku kursów (szkoleń) prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość;
i. prowadzenia dokumentacji przebiegu kształcenia.
3. Kadra dydaktyczna ma w szczególności prawo:
a. do wynagrodzenia za prowadzenie kursów (szkoleń), zgodnie z zawartą umową;
b. korzystania z udostępnianych przez Placówkę sprzętu, materiałów dydaktycznych, a w przypadku kursów (szkoleń) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, również do korzystania ze stosownego oprogramowania służącego przeprowadzaniu takich kursów (szkoleń);
c. zgłaszania zastrzeżeń do poszczególnych programów nauczania;
d. do bezpiecznych i higienicznych warunków prowadzenia kursów (szkoleń).
Rozdział VII
Prawa i obowiązki Uczestników, kryteria naboru Uczestników, skreślenie z listy Uczestników oraz postępowanie w razie naruszenia praw Uczestników
§10
1. Przez Uczestnika rozumie się osobę, która spełniła obowiązek szkolny i zakwalifikowała się w poczet osób biorących udział w danym kursie (szkoleniu).
2. Uczestnik ma w szczególności obowiązek:
a. zapoznania się ze Statutem i przestrzegania jego zasad;
b. przestrzegania zasad wynikających z zawartej umowy, będącej podstawą udziału Uczestnika w danym kursie (szkoleniu);
c. uiszczenia odpowiedniej opłaty za uczestnictwo w kursie (szkoleniu), zgodnie z zawartą umową będącą podstawą udziału Uczestnika w danym kursie (szkoleniu);
d. uczestniczenia w zajęciach odbywających się w ramach kursu (szkolenia);
e. uczestniczenia w obowiązkowych zaliczeniach;
f. w przypadku kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, zapewnienia sobie samodzielnie stosownego sprzętu (w tym dostępu do stabilnego łącza internetowego) umożliwiającego aktywny udział w danym kursie (szkoleniu).
3. Uczestnik ma w szczególności prawo do:
a. zapoznania się ze Statutem oraz szczegółowym harmonogramem i sposobem organizacji kursu (szkolenia);
b. swobodnego wyboru interesującej go formy kształcenia, jak i poszczególnych kursów (szkoleń);
c. korzystania z materiałów dydaktycznych udostępnionych na potrzeby danego kursu (szkolenia);
d. w przypadku kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, zapewnienia przez Placówkę dostępu do odpowiedniego oprogramowania;
e. zgłaszania wniosków w sprawie zmian w programach nauczania poszczególnych kursów (szkoleń);
f. złożenia pisemnej skargi do Dyrektora w razie naruszenia praw Uczestnika.
§11
1. Udział Uczestników w poszczególnych kursach (szkoleniach), oferowanych przez Placówkę, odbywa się na zasadach wolnego naboru.
2. Szczegółowe informacje dotyczące aktualnie prowadzonych kursów (szkoleń) znajdują się na stronie internetowej Placówki.
3. Udział w danym kursie (szkoleniu) możliwy jest po dokonaniu stosownej opłaty, w całości lub w części, zgodnie z zawartą umową stanowiącą podstawę udziału w kursie (szkoleniu).
§12
1. Uczestnik może być skreślony z listy Uczestników przez Dyrektora, w przypadku, gdy naruszy zasady określone w Statucie oraz gdy nie uiści wymaganej opłaty za kurs (szkolenie), po dokonaniu przez Dyrektora stosownego wezwania do zapłaty.
2. Od decyzji Dyrektora o skreśleniu Uczestnika z listy Uczestników, Uczestnikowi przysługuje prawo odwołania się w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od doręczenia decyzji do Małopolskiego Kuratora Oświaty.
§13
1. W przypadku naruszenia praw Uczestnika ma on prawo do wniesienia skargi:
a. w ciągu 7 (słownie: siedmiu) dni od daty zajścia zdarzenia naruszającego jego prawa;
b. w formie pisemnej skierowanej do Dyrektora.
2. Skarga zostanie rozpatrzona w ciągu 14 (słownie: czternastu) dni od dnia jej zgłoszenia. Dyrektor zastrzega prawo do wydłużenia wskazanego terminu do 1 (słownie: jednego) miesiąca w przypadku sprawy wymagającej dodatkowego postępowania wyjaśniającego.
3. Dyrektor pisemnie informuje Uczestnika o sposobie załatwienia skargi, o podjętych działaniach oraz o trybie odwołania się od wydanej decyzji.
4. Uczestnik ma prawo wnieść odwołanie od wydanej decyzji do Osoby Prowadzącej w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od otrzymania zawiadomienia o rozpatrzeniu skargi.
Rozdział VIII
Sposób oceniania oraz wydawanie zaświadczeń (certyfikatów)
§14
1. Stosuje się zaliczenie bez wykorzystywania ocen w stopniach, to jest:
a. zaliczony (w skrócie zal. ) – oznaczający ocenę pozytywną;
b. niezaliczony (w skrócie niezal. ) – oznaczający ocenę negatywną.
2. Osoba prowadząca kurs (szkolenie) określa formę i sposób oceniania postępów w nauce i informuje o nich podczas rozpoczęcia danego kursu (szkolenia).
3. Dyrektor ustala formę i sposób ostatecznego zaliczenia kursu (szkolenia), które zostaną podane do wiadomości przez osobę prowadzącą kurs (szkolenie) podczas ich rozpoczęcia.
4. Szczegółowe warunki oceniania postępów w nauce i ostatecznego zaliczenia ustalane są w odniesieniu do konkretnego kursu (szkolenia).
§15
1. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu (szkolenia), o którym mowa w § 22 ust. 3 Rozporządzenia.
2. Warunkiem wydania zaświadczenia, o którym mowa w ust. 1, jest zaliczenie kursu (szkolenia) przez Uczestnika, zgodnie z Rozporządzeniem oraz ustalonymi w Placówce zasadami.
3. Placówka może uzależnić wydanie zaświadczenia o ukończeniu kursu od uiszczenia z tego tytułu ustalonej przez Placówkę opłaty.
Rozdział IX
Finansowanie działalności Placówki
§16
Placówka jest finansowana:
1. co do zasady z opłat wnoszonych przez Uczestników za poszczególne kursy (szkolenia);
2. ze środków Osoby Prowadzącej.
Rozdział X
Postanowienia końcowe
§17
Placówka rozpocznie działalność z chwilą wpisu do Ewidencji Szkół i Placówek Niepublicznych prowadzonej przez Prezydenta Miasta Krakowa.