3 błędy w treningu siłowym, które opóźniają Twój progres

Błędy w treningu siłowym to nie tylko problem początkujących. Zbyt często zdarza się, że to właśnie doświadczeni sportowcy popełniają najprostsze błędy treningowe.
Podziel się
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram

W tym artykule ...

Najczęściej błędy wynikają z niedostosowania schematu treningowego do właściwego celu treningowego. Dla przykładu stosowanie typowego kulturystycznego splitu przez sportowców:
Szczególnie w sporcie naszym celem nie będzie trening typowo kulturystyczny i wykonywanie dużej ilości ćwiczeń izolowanych. – dodaje Michał Tkacz, trener przygotowania motorycznego.

Błąd 1 – Pomijanie rozgrzewki

Czekamy na trening, jest w nas mnóstwo energii i chcemy działać. Pomijamy rozgrzewkę szybko przechodząc do właściwego treningu. Tymczasem nierozgrzanie w odpowiedni sposób mięśni może skutkować kontuzjami. Co więcej, to właśnie poprawnie wykonana rozgrzewka pozwala osiągać lepsze efekty w treningu i przygotowuje nas do dalszej jego części.

Błąd 2 – Niedostosowanie ciężaru do możliwości

Tutaj kolejny raz ambicje biorą górę. Decydując się na większe obciążenia, mamy nadzieję, że upragnione efekty zauważymy szybciej. Problem w tym, że kiedy na starcie pójdziemy na całość, grożą nam nadwyrężenia. W konsekwencji szybko tracimy siłę na kolejne powtórzenia.

Błąd 3 – Skupienie na jednej partii

Myślę, że każdy z nas ma jakąś partię swojego ciała, na której szczególnie nam zależy i mówiąc krótko – ciśniemy. Gdy wkrada się monotonia, zbudowanie proporcjonalnej sylwetki staje się wyzwaniem. Warto pamiętać o odpowiednim doborze bodźców w planowaniu procesu treningowego.

Jak uniknąć błędów w treningu siłowym?

Jak mawiał klasyk “najpierw wiedza, potem rzeźba”. Bez podstawowej wiedzy treningowej nie możemy liczyć na spektakularne efekty. Zanim chwycimy za większe ciężary, powinniśmy do perfekcji opanować prawidłową technikę. Szczególnie, gdy zależy nam na tym, by stopniowo progresować bodźce treningowe.

Ostatnia aktualizacja: 20 maja 2021

Eksperci w tym artykule

Michał Tkacz

Podobał Ci się artykuł? Podziel się!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram

Progres dzięki nauce

Edukujemy i inspirujemy w zakresie zdrowego trybu życia. Jesteśmy pionierami w walce z chorobami cywilizacyjnymi i wierzymy w progres dzięki nauce.

Potrzebujesz pomocy?

Masz pytanie? Napotkałeś problem techniczny? Przejrzyj nasze artykuły pomocy lub skontaktuj się z nami. 

Zaloguj się

Masz konto w platformie? Zaloguj się!

Zarejestruj się

Dołącz do A4® i rozwijaj się razem z nami!

Built with science 

 © 2021 A4®